Minőségbiztosítás, fejlesztés
2017. jan. 23. 12:07:13

Minőségbiztosítás, fejlesztés

A Közép Európai Mediációs Intézet egyik kiemelt célja, hogy megteremtse a minőségbiztosítás lehetőségét a mediáció területén.

 

Miért fontos a minőségbiztosítás?

Az ügyfelek szempontjából azért fontos a minőségbiztosítás, mert ennek köszönhetően azonos és magas minőségű szolgáltatást kapnak a KEMI mediátoraitól, akik magukra nézve kötelezőnek tekintik a Közvetítők Európai Magatartási Kódexét, de ezen felül a KEMI saját etikai és minőségbiztosítási kódex kidolgozását tervezi. Célunk, hogy olyan dokumentum készüljön, mely iránymutatásul szolgálhat valamennyi Magyarországon tevékenykedő mediátor részére.

A mediátorok számára azért fontos a minőségbiztosítás, mert ezáltal egy elismertebb szakma képviselői lehetnek. Hazánkban a mediáció hagyományai a jelenben alakulnak, így ez a szakma még nem tud komoly múltat felmutatni. A mediátor szakma egy önálló szakma, mely professzinális körülmények között is folytatható tevékenység és ennek a feltételeit mielőbb meg kell teremteni Magyarországon is, mivel az alternatív konfliktuskezelés, vitarendezés olyan előnyökkel rendelkezik, melyek össztársadalmi hatása olyan mértékű, amely szükségessé teszi a szakma ismertebbé tételét. 

A KEMI által kidolgozott minőségbiztosítási-etikai irányelvek megjelenése 2017 tavaszán várhatók. 

Hozzászólás

Érdekes lehet számodara

Újra KEMI tagfelvétel!

2025. nov. 3. 10:38:40

Békés jövőt építünk!

Tanulj valódi helyzetekből!

2025. jún. 20. 21:59:37

A KEMI mediátorképzés gyakorlatorientált, szimulációkkal, szerepjátékokkal és valódi esettanulmányokkal dolgozi

Több, mint egy képzés: új szemlélet és új hivatás

2025. jún. 19. 23:12:59

Aki mediátorrá válik, az nem csak egy új szakmai szerepet ölt magára, hanem egy mélyebb, emberibb szemléletet is elsajátít.